Course image 1702332 การจัดการโลจิสติกส์และห่วงโซ่อุปทาน กลุ่ม 82
การตลาด

1702332Logistics and Supply Chain Management
การจัดการโลจิสติกส์และห่วงโซ่อุปทาน
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)
เงื่อนไขรายวิชา:1702210:61









คำอธิบายรายวิชา
ความสำคัญของการจัดการโลจิสติกส์และห่วงโซ่อุปทาน กลยุทธ์โลจิสติกส์ การบริการลูกค้า กระบวนการการบริหารสินค้าคงคลัง การจัดซื้อ คลังสินค้า การขนส่ง ระบบสารสนเทศด้านโลจิสติกส์


Course Description
Importance of marketing logistics and supply chain management; logistics strategy; customer service; inventory management process; purchasing; warehousing; transportation; logistics information system


Course image 1702240 การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
การตลาด

1702240Integrated Marketing Communication
การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)
เงื่อนไขรายวิชา:1702210:61
รายวิชาต่อเนื่อง:1701311









คำอธิบายรายวิชา
บทบาทและความสำคัญของการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ปัจจัยที่มีผลต่อการสื่อสารการตลาด การวางแผนการสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ การผสมผสานและการจัดการเกี่ยวกับการสื่อสารการตลาด การนำไปปฏิบัติและการเลือกใช้เครื่องมือทางการสื่อสารการตลาดที่ทันสมัย การประเมินผลการสื่อสารการตลาด


Course Description
Roles and importances of integrated marketing communication; factors influencing marketing communication; integrated marketing communication planning; integrating and managing marketing communication; implementation and tools selection of modern marketing communication; evaluating marketing communication


Course image 1421224-59 ภาษาอังกฤษสำหรับสาขามนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ (สำหรับกลุ่มการเรียน 81)
การตลาด

1421224English for Humanities and Social Sciences
ภาษาอังกฤษสำหรับสาขามนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์
คณะคณะศิลปศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)
เงื่อนไขรายวิชา:1421103:59 หรือ
1421103:0 หรือ
1421103:55
รายวิชาต่อเนื่อง:14212201421220142123014212311421321









คำอธิบายรายวิชา
การจับใจความสำคัญของบทพูด การอ่านเข้าใจข้อมูล การสื่อสารและแลกเปลี่ยนความเห็น การเขียนระดับย่อหน้าในบริบทมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์


Course Description
Identification of main points in spoken English; reading for information; communicating and exchanging opinions; paragraph writing in humanities and social sciences contexts


Course image 1702345-61 การตลาดเชิงเนื้อหา
การตลาด


1702345Content Marketing
การตลาดเชิงเนื้อหา
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)
เงื่อนไขรายวิชา:1702210:61 หรือ
1702210:60









คำอธิบายรายวิชา
ความหมาย ความสำคัญของการตลาดการสร้างเนื้อหา การออกแบบการตลาดการสร้างเนื้อหา ประเภทและเครื่องมือการตลาดการสร้างเนื้อหา การพัฒนากลยุทธ์การตลาดการสร้างเนื้อหา การสร้างเนื้อหาให้เหมาะสมและเทคนิคการสร้างเนื้อหา


Course Description
Meaning; importance of content marketing; designing content marketing; types and tools of content marketing; developing content strategy; content optimization and content techniques


Course image 1702482 เตรียมสหกิจศึกษา
การตลาด

1702482Preparation for Cooperative Education
เตรียมสหกิจศึกษา
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต1(0-0-0)









คำอธิบายรายวิชา
การเตรียมตัวเพื่อการฝึกงานในสถานประกอบการ การเลือกสถานประกอบการที่เหมาะสม การเขียนจดหมายสมัครงานและเทคนิคการสัมภาษณ์งาน การพัฒนาบุคลิกภาพและมารยาทสังคม จริยธรรมวิชาชีพ การเก็บรวบรวมข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูล วิจารณ์ผลและสรุปผลการศึกษา การเขียนและนำเสนอผลงาน


Course Description
Preparation for working in the private sector; selection of suitable workplace; resume writing and job interview techniques; personality and social etiquette development; professional ethics; data collection and analysis; interpretation, discussion and summary, report writing and presentation


Course image 1702212-61 พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาด

1702212Consumer Behavior
พฤติกรรมผู้บริโภค
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)
เงื่อนไขรายวิชา: 1702210:61









คำอธิบายรายวิชา
บทบาทและความสําคัญของผู้บริโภค ตัวแบบพฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งกลุ่มผู้บริโภค ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจของผู้บริโภค ความสําคัญของการวิจัยผู้บริโภค วัฒนธรรม ชั้นทางสังคม ครอบครัวกลุ่มอ้างอิง ลําดับขั้นความต้องการ การจูงใจและความเกี่ยวข้อง การรับรู้ การเรียนรู้ ทัศนคติและการเปลี่ยนแปลงทัศนคติ บุคลิกภาพ การประมวลสารสนเทศของผู้บริโภค ประเภทการตัดสินใจซื้อ กระบวนการตัดสินใจของผู้บริโภค


Course Description
Roles and importance of consumers; consumer behavior models; consumer segmentation; factors influencing consumer decision making; importance of consumer research; culture; social classes; family; reference groups; hierarchy of needs; motivation and involvement; perception; learning; attitudes and attitudes changing; personality; consumer information processing; types of purchase decision; consumer decision process


Course image 1706103 การจัดการสารสนเทศธุรกิจดิจิทัล Sec.82 อ.ดุสิต
การตลาด

1706103Digital Business Information Management
การจัดการสารสนเทศธุรกิจดิจิทัล
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)
รายวิชาต่อเนื่อง:1706353









คำอธิบายรายวิชา
ความหมาย แนวคิด ประเภท โครงสร้างและความสำคัญของข้อมูลธุรกิจดิจิทัล วิเคราะห์ความต้องการเกี่ยวกับการใช้งานข้อมูลและสารสนเทศเพื่อการตัดสินใจ พื้นฐานทางด้านฐานข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลทางธุรกิจ การแสดงข้อมูลทางธุรกิจด้วยภาพ ผลกระทบของเทคโนโลยีสารสนเทศที่มีต่อองค์กรธุรกิจ


Course Description
Definitions; concepts; types; structures and important of business digital data; need analysis on data and information for decision-making; basic knowledge of database management; business data analysis; business data visualization; impacts of information technology on business organization


Course image 1706103 การจัดการสารสนเทศธุรกิจดิจิทัล Sec.81 อ.ดุสิต
การตลาด

1706103Digital Business Information Management
การจัดการสารสนเทศธุรกิจดิจิทัล
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)
รายวิชาต่อเนื่อง:1706353









คำอธิบายรายวิชา
ความหมาย แนวคิด ประเภท โครงสร้างและความสำคัญของข้อมูลธุรกิจดิจิทัล วิเคราะห์ความต้องการเกี่ยวกับการใช้งานข้อมูลและสารสนเทศเพื่อการตัดสินใจ พื้นฐานทางด้านฐานข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลทางธุรกิจ การแสดงข้อมูลทางธุรกิจด้วยภาพ ผลกระทบของเทคโนโลยีสารสนเทศที่มีต่อองค์กรธุรกิจ


Course Description
Definitions; concepts; types; structures and important of business digital data; need analysis on data and information for decision-making; basic knowledge of database management; business data analysis; business data visualization; impacts of information technology on business organization


Course image 1702353 Service Marketing
การตลาด

1702353Service Marketing
การตลาดบริการ
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)









คำอธิบายรายวิชา
บทบาทและความสำคัญของธุรกิจบริการ ประเภทของธุรกิจบริการ พฤติกรรมผู้ใช้บริการ การกำหนดกลยุทธ์การประยุกต์ใช้ การควบคุมและประเมินผลตลาดบริการ หลักการการคิดออกแบบบริการ ขอบข่ายงานในการออกแบบบริการ เครื่องมือสำหรับการคิดการออกแบบบริการ การคิดออกแบบบริการเชิงลึก


Course Description
Roles and importances of service business; types of service business; consumer behavior; determine service marketing strategy; evaluation techniques and controlling and development of business institution on service sector; service design thinking principle; service design scope; service design thinking tools; in-depth service design thinking


Course image 1702392 การวิจัยการตลาด
การตลาด

1702392Marketing Research
การวิจัยการตลาด
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)









คำอธิบายรายวิชา
บทบาทและความสำคัญของการวิจัยการตลาดที่มีต่อธุรกิจ กระบวนการในการวิจัยการตลาด การกำหนดปัญหา แหล่งข้อมูล การทบทวนวรรณกรรม การออกแบบงานวิจัย การเลือกตัวอย่าง การออกแบบสอบถาม การเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล การเขียนรายงาน การใช้ผลการวิจัยให้เป็นประโยชน์ต่อธุรกิจ การดำเนินการวิจัยการตลาดในภาคปฏิบัติจริง


Course Description
Roles and importances of marketing research on businesses; process of marketing research; problem determination; source of data; literature review; research design; sampling; questionnaire design; data collection; data analysis; reporting; applying research results in businesses; actual practices in market research


Course image 1702242 การนำเสนออย่างมืออาชีพ
การตลาด
1702242Professional Presentation
การนำเสนออย่างมืออาชีพ
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(1-4-4)









คำอธิบายรายวิชา
หลักการเพื่อการสื่อสารที่ดีทั้งภาษาไทยและภาษาอังกฤษ ทักษะการนำเสนอทางธุรกิจ บุคลิกภาพกับการนำเสนอความคิดสร้างสรรค์ กลุ่มผู้ฟังกับการนำเสนอ ลักษณะเฉพาะของสื่อกับการนำเสนออย่างมืออาชีพ สื่อประสมกับการนำเสนอ ฝึกทักษะการนำเสนออย่างสร้างสรรค์


Course Description
Principles of good communication in Thai and English languages; business presentation skill; personality and creative presentation; target audience and presentation; specific qualification of media and professional presentation; mixed media and presentation; practices for skills on creative presentation

Course image 1702241 การตลาดดิจิทัล กลุ่ม 82
การตลาด

1702241Digital Marketing
การตลาดดิจิทัล
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)









คำอธิบายรายวิชา
ความหมาย ความสำคัญและการพัฒนาของการตลาดดิจิทัล การวางแผนการตลาดดิจิทัล การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางการตลาด การวิเคราะห์พฤติกรรมลูกค้า การประยุกต์ใช้เครื่องมือทางการตลาดที่เป็นสื่อดิจิทัล การดำเนินกลยุทธ์ทางการตลาดและการสร้างตราสินค้าผ่านทางสื่อออนไลน์


Course Description
Meaning; importance and development of digital marketing; digital marketing planning; marketing environment analysis; consumer behavior analysis; application of marketing tools as digital media; operation of marketing strategy and building brand through online media


Course image 1702241 การตลาดดิจิทัล กลุ่ม 01-02
การตลาด

1702241Digital Marketing
การตลาดดิจิทัล
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)









คำอธิบายรายวิชา
ความหมาย ความสำคัญและการพัฒนาของการตลาดดิจิทัล การวางแผนการตลาดดิจิทัล การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางการตลาด การวิเคราะห์พฤติกรรมลูกค้า การประยุกต์ใช้เครื่องมือทางการตลาดที่เป็นสื่อดิจิทัล การดำเนินกลยุทธ์ทางการตลาดและการสร้างตราสินค้าผ่านทางสื่อออนไลน์


Course Description
Meaning; importance and development of digital marketing; digital marketing planning; marketing environment analysis; consumer behavior analysis; application of marketing tools as digital media; operation of marketing strategy and building brand through online media


Course image 1702352-61 กิจการเพื่อสังคมและธุรกิจที่ยั่งยืน
การตลาด
1702352Social Enterprise and Sustainable Business
กิจการเพื่อสังคมและธุรกิจที่ยั่งยืน
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)









คำอธิบายรายวิชา
หลักการและแนวคิดธรรมาภิบาล ประเภทของธรรมาภิบาล ระบบและกลไกในการกำกับดูแลกิจการที่ดี โปร่งใส เป็นธรรมและมีจริยธรรม จรรยาบรรณทางธุรกิจ การประยุกต์ใช้ธรรมาภิบาลในองค์การกลยุทธ์ความรับผิดชอบต่อสังคมของบริษัท นโยบายความรับผิดชอบต่อสังคมของบริษัทและแผนปฏิบัติในหลายบริษัท วิธีการปฏิบัติที่สามารถสร้างความสำเร็จให้บริษัทได้ในระยะยาว กลยุทธ์ที่ช่วยสร้างสมดุลระหว่างผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย ผลกระทบของกลยุทธ์ความรับผิดชอบต่อสังคมของบริษัท รูปแบบกิจการเพื่อสังคม การสร้างประโยชน์เพื่อสังคมร่วมกันและการสร้างธุรกิจที่ยั่งยืน


Course Description
Principles of corporate governance concepts; types of corporate governance; systems and mechanisms for corporate governance, transparency, fair and ethical, code of conduct in business; application of good governance in the organization; Corporate Social Responsibility (CSR) strategies; CSR policies and operation plans in various companies; implementation for long-term business success; strategies for balancing among stakeholders; Social Enterprise Model; Creating Shared Value (CSV) and Sustainable Business

Course image 1702212 พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาด

1702212Consumer Behavior
พฤติกรรมผู้บริโภค
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)









คำอธิบายรายวิชา
บทบาทและความสําคัญของผู้บริโภค ตัวแบบพฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งกลุ่มผู้บริโภค ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจของผู้บริโภค ความสําคัญของการวิจัยผู้บริโภค วัฒนธรรม ชั้นทางสังคม ครอบครัวกลุ่มอ้างอิง ลําดับขั้นความต้องการ การจูงใจและความเกี่ยวข้อง การรับรู้ การเรียนรู้ ทัศนคติและการเปลี่ยนแปลงทัศนคติ บุคลิกภาพ การประมวลสารสนเทศของผู้บริโภค ประเภทการตัดสินใจซื้อ กระบวนการตัดสินใจของผู้บริโภค


Course Description
Roles and importance of consumers; consumer behavior models; consumer segmentation; factors influencing consumer decision making; importance of consumer research; culture; social classes; family; reference groups; hierarchy of needs; motivation and involvement; perception; learning; attitudes and attitudes changing; personality; consumer information processing; types of purchase decision; consumer decision process


Course image 1702395 การวิเคราะห์ข้อมูลขนาดใหญ่ทางธุรกิจ กลุ่ม 1
การตลาด
1702395Big Data Analytics for Business
การวิเคราะห์ข้อมูลขนาดใหญ่ทางธุรกิจ
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)









คำอธิบายรายวิชา
หลักการของการทำเหมืองข้อมูลขนาดใหญ่ การรวบรวมข้อมูล การกรองและเตรียมข้อมูลสำหรับนำมาใช้ในการวิเคราะห์ผล การสร้างโมเดลพยากรณ์ การจัดกลุ่มข้อมูล การหาความสัมพันธ์ การนำเสนอข้อมูลกราฟ การวิเคราะห์ข้อความ การวิเคราะห์ข้อมูลสื่อสังคมออนไลน์ การจัดการข้อมูลขนาดใหญ่


Course Description
Principle of big data mining; data collection; data filtering and data preparation for analysis; data classification model; data clustering; data association; data visualization; text analytics; social media analytics; big data management

Course image 1702394 คลังข้อมูลและการทำเหมืองข้อมูล
การตลาด
1702394Data Warehouse and Data Mining
คลังข้อมูลและการทำเหมืองข้อมูล
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(2-2-5)









คำอธิบายรายวิชา
หลักการคลังข้อมูลและเหมืองข้อมูล เครื่องมือด้านเหมืองข้อมูล การจัดเตรียมข้อมูลก่อน การประมวลผล กฎความสัมพันธ์ข้อมูล การแบ่งกลุ่มข้อมูล การจำแนกประเภทข้อมูล เดต้าวิชวลไลเซชัน


Course Description
Principle of data warehouse and data mining; data mining tools; data preparation before processing; association technique; clustering technique; classification technique; data visualization technique; business intelligence; big data mining and analytics

Course image 1702351 การตลาดระหว่างประเทศ
การตลาด
1702351International Marketing
การตลาดระหว่างประเทศ
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)









คำอธิบายรายวิชา
แนวคิดและปรัชญาการบริหารการตลาดระหว่างประเทศ ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตลาดระหว่างประเทศ การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางการตลาดระหว่างประเทศ กฎหมายธุรกิจระหว่างประเทศ วิธีการเข้าสู่ตลาดระหว่างประเทศ สถาบันที่เกี่ยวข้องกับการตลาดระหว่างประเทศ การวิเคราะห์การแข่งขันของตลาดระหว่างประเทศ การแบ่งส่วนตลาดระหว่างประเทศ กลยุทธ์การตลาดระหว่างประเทศ ความรับผิดชอบต่อสังคมของธุรกิจระหว่างประเทศ


Course Description
Concepts and philosophy of management on international marketing; factors affecting on international marketing; international marketing environment analysis; business international law; mode of entry to international marketing; institutions involved in international marketing; international market competition analysis; international marketing segmentation; international marketing strategy; corporate social responsibilities of international business

Course image 1702331 การจัดการค้าปลีกสมัยใหม่ กลุ่ม 1
การตลาด

1702331Modern Retail Business Management
การจัดการค้าปลีกสมัยใหม่
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(3-0-6)









คำอธิบายรายวิชา
สภาพแวดล้อมและการแข่งขันของธุรกิจค้าปลีกสมัยใหม่ รูปแบบต่างๆ ของการดำเนินธุรกิจค้าปลีกสมัยใหม่ พฤติกรรมผู้บริโภคในธุรกิจค้าปลีกสมัยใหม่ การเลือกทำเลและการออกแบบร้านค้า การจัดการในด้านการจัดการผลิตภัณฑ์ กลยุทธ์ราคา โลจิสติกส์และเทคโนโลยีในธุรกิจค้าปลีกสมัยใหม่ การสื่อสารการตลาด และการบริการในธุรกิจค้าปลีกสมัยใหม่


Course Description
Modern Retail business environment and competition in overall concept; types of modern retail business operation; consumer behavior in modern retail business; location selection and store design; retail business management in aspect of product; pricing strategy; logistics and technology in modern retail business; marketing communication and service in modern retail business


Course image 1702350 การเป็นผู้ประกอบการและการสร้างธุรกิจใหม่
การตลาด

1702350Entrepreneurship and New Venture Creation
การเป็นผู้ประกอบการและการสร้างธุรกิจใหม่
คณะคณะบริหารศาสตร์
โปรแกรมวิชา-
หน่วยกิต3(1-4-4)









คำอธิบายรายวิชา
คุณลักษณะของผู้ประกอบการ ทักษะที่จำเป็นของผู้ประกอบการ การพัฒนาและประเมินโอกาสของการประกอบการ บทบาทและความรับผิดชอบของผู้ร่วมลงทุนในการสร้างธุรกิจใหม่ การพัฒนาแผนสำหรับธุรกิจใหม่ กระบวนการการสร้างธุรกิจใหม่ จริยธรรมของการเป็นผู้ประกอบการ ประเด็นอื่นที่สำคัญในการจัดการการประกอบการ


Course Description
Characteristics of entrepreneurs; necessary skills for entrepreneurs; developing and evaluating entrepreneurial opportunities; roles and responsibilities of venture capitalists in creating new ventures; developing plan for new ventures; processes of new venture creation; ethics of entrepreneurship; other important issues in entrepreneurial management